هشتمین عادت انسان ساز، این است که ندای درونی خود را بیابید و الهام بخش دیگران برای یافتن ندای درونشان شوید. استفان کاوی
کتاب راهنمای مهارت‌های مدیریت مدیران بالادست

کتاب راهنمای مهارت‌های مدیریت مدیران بالادست

۲۲
بهمن
توسط : دکتر فرشید عبدی

کتاب های دکتر فرشید عبدی

عنوان کتاب : کتاب راهنمای مهارت‌های مدیریت مدیران بالادست


خودآموزی سرشار از نکات، تکنیک‌ها و ابزارهایی که  به شما برای لذت بردن از یک رابطه کاری خوب با رئیستان و سایر مدیران ارشد کمک می‌کند


تحسین ها

«هر آنچه که باید در مورد مدیریت مؤثر رئیس خود بدانید اما از پرسیدن آن می‌ترسید، در این کتاب آورده شده است.»

استیو هرست، سردبیر مجله Winning Business


«اگر رئیس‌تان با تهدید و تطمیع شروع به تحت تأثیر قرار دادن شما کرد، این کتاب را بخوانید تا عقل خود را بازیابید. تاکید بر توسعه روابط کاری سازنده و فهرستی مختصر از بایدها و نبایدها -هم برای کارکنان و هم برای مدیران آنها- بسیار ارزشمند خواهد بود.»

ریچارد چاپلین، سردبیر و مدیر اجرایی مجله Professional Marketing


کتاب راهنمای مهارت‌های مدیریت مدیران بالادست

کتاب راهنمای مهارت‌های مدیریت مدیران بالادست ترجمه کتاب Managing Upwards Pocketbook است.


اولین بار پیتر دراکر- استاد مشهور مدیریت-  به موضوع مدیریت بر بالادستان اشاره کرد. مدیریت همیشه از بالادست به پایین دست انجام می‌شود یعنی مدیر ۵ وظیفه اصلی در قبال سازمان و زیر دستانش دارد. باید برنامه‌ریزی کند، نظم بدهد و ساختار ایجاد کند. به کارکنانش انگیزه بدهد و آن‌ها را هدایت کند و مسیر و فرایند رسیدن به هدف را کنترل کند.
معکوس این مسیر چیست؟ آیا کارکنان اعم از مدیران و روسا در سطوح پایین تر می توانند بر بالادستان خود مدیریتی اعمال کنند و اصلاً چنین چیزی لازم است؟
بزرگترین و ارزشمندترین دارایی یک سازمان کارکنان آن هستند و چه بهتر که این دارایی هوشمند و دارای هوشیاری به مدیرانش توجه کند. هیچ مدیری کامل نیست و تصویری که از بیرون از مدیر وجود بیشتر نواقص او را نشان می‌دهد. بهتر نیست که در مسیری معکوس کارکنان به مدیران خود خود کمک کنند. این کار سه سَر برد است! یعنی هم سازمان به هدفش می‌رسد، هم مدیران تقویت می‌شود و هم کارکنان رشد و اثربخشی بیشتری پیدا می‌کنند. در واقع مدیریت بر بالادستان ایجاد مشارکت دو طرفه بین کارکنان و مدیریت است و موجب یکپارچگی و هم بستگی در سازمان می‌شود.
این کتاب راهنما به مهارت‌ها و مفاهیم مدیریت بر مدیران بالادست می‌پردازد.

کتاب راهنمای مهارت های مدیریت مدیران بالادست به چه سوالاتی پاسخ می‌دهد؟

  1. مدیران از زیر دستان چه می خواهند؟
  2.  منافع همکاری دوطرفه بین مدیران و زیردستان چیست؟
  3.  چطور یک چرخه خوشبختی و ساختار کاری درست ایجاد کنیم؟
  4. چطور ذهنیت مثبت از خود در ذهن مدیران ایجاد کنیم؟
  5.  چطور تاثیرگذاری بیشتری در مدیران بالادست داشته باشیم؟
  6.  چه مهارت‌های برقراری ارتباطی با مدیران بالادست نیاز داریم؟
  7. چطور موافقت مدیران بالادست را جلب کنیم؟
  8.  چطور مدیران بدقلق را مدیریت کنیم؟
  9. چطور در جلسات ارزیابی عملکرد موفق شویم؟

کتاب راهنمای مهارت های مدیریت مدیران بالادست برای چه کسانی مفید است؟

مطالعه این کتاب به مخاطبان زیر توصیه می‌شود:
۱- کارشناسان متخصصی که پیشرفت آن‌ها و پذیرش نظرات تخصصی آن‌ها در گرو مدیریت بر بالادستان و ارتباط موثر با آن‌ها است.
۲- مدیران میانی و روسایی که بیشترین زمان را برای مدیران بالادست می‌گذراند و با استرس شدید از نارضایتی‌ها و رفتارهای آن‌ها مواجه هستند.
۳- مدیران عامل و مدیران ارشدی که می خواهند از مشارکت و توان کلیه مدیران و کارشناسان خود استفاده بیشینه کنند.
۴- متخصصان تحول سازمانی و مدیران منابع انسانی که دغدغه بهره‌وری و مشارکت کارکنان را دارند.
۵- مربیان درون سازمانی و برون سازمانی که با سوال چگونه باید با مدیر بالادست خودم ارتباط برقرار کنم؟ روبرو هستند
این کتاب برای «شما» آماده شده است، شما که بیشتر ساعات و عمر مفید خود را در سازمان می‌گذرانید. شما که با هر نظر مدیرتان می‌توانید رشد کنید یا افول کنید، می‌توانید به اهدافتان برسید یا ناامید شوید. می‌توانید ایده‌هایتان را اجرا کنید یا باید آن‌ها را فراموش کنید و ایده‌های مدیرتان را اجرا کنید. شما که هر بار پیش مدیرتان می‌روید با استرس یا خوشحالی بر می‌گردید. این کتاب برای پیشرفت شما در مدیریت مدیرتان و در نتیجه موفقیت شما آماده شده است. هر چه از آن بهتر استفاده کنید، به دستاوردهای بهتری می رسید. این فرصت را از دست ندهید.

فهرست مطالب کتاب راهنمای مهارت های مدیریت مدیران بالادست


مقدمه مترجم مدیریت بر بالادستان، این کتاب به چه سوالاتی پاسخ می‌دهد؟، این کتاب برای چه کسانی مفید است؟، کلام آخر
مقدمه نیت‌ها، تعریف مدیر، آنچه شما از مدیرتان می‌خواهید، آنچه مدیر از شما می‌خواهد، منافع همکاری مؤثر، آزمودن روش‌های مختلف کار کردن، فرهنگ سازمانی
فصل اول: رابطه صحیح چرخه خوشبختی، شرح شغل شما، ساختار کاری مناسب
فصل دوم: ایجاد یک ذهنیت مثبت ادراک واقعیت دارد، اهداف کلیدی، چه کسی را باید تحت تأثیر قرار داد؟، تصویر ذهنی درست
فصل سوم: تلاش برای تأثیرگذاری اهداف درست، چه کاری انجام دهید و چگونه؟، تحویل کار، انجام تکالیف، یک ایده خوب، افزایش تأثیرگذاری
فصل چهارم: برقراری ارتباط با افراد بالادست مبانی، جلسات، گوش دادن، چک لیست گوش دادن، کاری کنید که دیگران به شما گوش دهند، قاطع باشید
فصل پنجم: جلب موافقت مدیر دو اصل کلیدی، پافشاری، درک تصمیم‌گیری، دستورالعمل جادویی قانع کردن دیگران، افزایش ارزش، درخواست‌های ویژه (حقوق بیشتر، مسئولیت بیشتر/ترفیع رتبه، آموزش و توسعه)
فصل ششم: رویارویی با مشکلات انواع مختلف مدیر سخت‌گیر (مدیر مرموز، مدیری که به دیگران کارها را واگذار نمی‌کند، مدیری که مداخله می‌کند، مدیری که در برابر تغییر مقاومت می‌کند، مدیری که خشن و گستاخ است، مدیری که می‌گوید: «بگذار به عهده من»، مدیری که هرگز مشورت نمی‌کند)، سرپوش گذاشتن، مشکلات عمده، ایجاد مشکلات عمده، اگر همه راه‌ها شکست خورد، موفقیت تولید موفقیت می‌کند
فصل هفتم: گرفتن بهترین نتیجه در ارزیابی شغلی ارزیابی‌ها برای چه صورت می‌گیرد؟، ارزیابی چگونه می‌تواند به شما کمک کند، آماده‌سازی، در چه مورد بحث خواهد شد؟، پیگیری، برخورد با انتقادات
فصل هشتم: خلاصه نکات کلیدی، نگاهی به آینده
 
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
عضویت
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments